KADRA:
1. mgr Bogumiła Pawlik – dyrektor, pedagog, doradca zawodowy;
2. mgr Bożena Szynkowska - psycholog;
3. mgr Janina Przyjemska-Miętek – psycholog;
4. mgr Katarzyna Mazur - psycholog, terapeuta TUS, TZA, certyfikowany diagnosta ADOS-2;
5. mgr Irena Frączak – pedagog, tyflopedagog;
6. mgr Renata Brych-Grusza - pedagog, oligofrenopedagog, surdopedagog, certyfikowany diagnosta ADOS-2;
7. mgr Elżbieta Gasek – logopeda;
8. mgr Anna Sieniakowska – logopeda, neurologopeda;
9. mgr Anna Strzelecka-Knut - logopeda.
Poradnia jest placówką oświatową świadczącą bezpłatne usługi w zakresie diagnozy, terapii i poradnictwa psychologiczno - pedagogiczno-logopedycznego.
Obejmuje opieką dzieci i młodzież uczącą się z terenu miasta i gminy Świdwin, gminy Brzeżno, gminy Sławoborze i Nielepu.
Z pomocy placówki można skorzystać za pośrednictwem szkoły lub umawiając się indywidualnie w sekretariacie lub telefonicznie.
Badania psychologiczne, pedagogiczne, logopedyczne oraz wydawanie orzeczeń i opinii odbywa się na wniosek rodziców, prawnych opiekunów lub pełnoletnich uczniów.
CELE I ZADANIA:
1. diagnozowanie poziomu rozwoju, potrzeb i możliwości oraz zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych dzieci i młodzieży,
2. wspomaganie dzieci i młodzieży odpowiednio do ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych,
3. prowadzenie terapii dzieci i młodzieży, w zależności od rozpoznanych potrzeb,
4. pomoc w dokonywaniu wyboru kierunku kształcenia, zawodu i planowaniu kształcenia i kariery zawodowej,
5. wspomaganie dzieci i młodzieży z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi lub ze zmiana środowiska edukacyjnego, w tym związanymi z wcześniejszym kształceniem za granicą;
6. pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości dzieci i młodzieży
7. podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień,
8. współpraca ze szkołami i placówkami w rozpoznawaniu specyficznych trudności w uczeniu się, w tym ryzyka wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu u uczniów kl. I-III szkoły podstawowej,
9. współpraca ze szkołami, i placówkami przy opracowywaniu i realizacji indywidualnych programów edukacyjno-terapetycznych oraz planów działań wspierajacych,
10. współpraca w udzielaniu i organizowaniu przez przedszkola, szkoły i pacówki pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
11. wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej roli rodziny
12. wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji przedszkola, szkoły lub placówki,
13. prowadzenie edukacji dotyczącej ochrony zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, rodziców i nauczycieli,
14. udzielanie wsparcia merytorycznego nauczycielom, wychowawcom w przedszkolach, szkołach i placówkach.
Poradnia realizuje zadania w szczególności przez:
• diagnozowanie,
• opiniowanie,
• działalność terapeutyczną,
• działalność profilaktyczną,
• poradnictwo, konsultacje,
• działalność informacyjno-szkoleniową.
Poradnia opiniuje w sprawach:
• przyspieszenia i odroczenia obowiązku szkolnego,
• gotowości szkolnej dziecka spełniającego obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego poza przedszkolem lub oddziałem przedszkolnym,
• dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych możliwości i potrzeb ucznia,
• dostosowania warunków i formy sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe do indywidualnych potrzeb ucznia,
• objęcia ucznia pomocą psychologiczno – pedagogiczną w przedszkolu, szkole lub placówce,
• zwolnienia ucznia z wadą słuchu, afazją lub głęboką dysleksją rozwojową z nauki drugiego języka obcego,
• udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki,
• przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziału przysposobiającego do pracy,
• pierwszeństwa przyjęcia ucznia z problemami zdrowotnymi do szkoły ponadgimnazjalnej,
• zezwolenia na zatrudnienie młodocianego w celu przyuczenia do wykonywania określonej pracy lub nauki zawodu,
• braku przeciwwskazań do wykonywania przez dziecko pracy lub innych zajęć zarobkowych,
• kształcenia i wychowania.
Poradnia orzeka:
• o potrzebie kształcenia specjalnego dzieci: upośledzonych umysłowo, z niepełnosprawnością wzrokową, słuchową, ruchową, z autyzmem, z niepełnosprawnościami sprzężonymi, niedostosowanych lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym ,
• o potrzebie nauczania indywidualnego - w przypadku dzieci, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie ogranicza możliwość uczęszczania do szkoły,
• o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych,
• o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego,
• o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego lub zagrożonego niepełnosprawnością od chwili wykrycia do podjęcia nauki szkolnej.
Liczba wyświetleń: 153
2024-02-07 19:41 Migracja strony